Tips: Les Nuits 2013 + Everybody happy?!

BB Brunes, Cocorosie, Cold War Kids, Dez Mona, Tom Mc Rae, The Bony King of Nowhere, Woodkid, Ólafur Arnalds en nog veel meer. Bij zo’n mooie lijst aan artiesten ga ik spontaan watertanden of gewoon ongegeneerd kwijlen. Vorige keer ook erg genoten van dit uniek en gezellig festivalletje, waar je van de ene mooie locatie naar de andere locatie struint om nieuwe, muzikale ontdekkingen te doen. Eén nadeel dat even mijn enthousiasme tempert: de site is een doolhof waarin ik minuten verdwaal alvorens ik weet hoeveel het concert kost en welke optredens ik kan combineren. Aan u om de informatie te ontcijferen en op tijd te zijn voor tickets, want de moeite is het sowieso.

bota03b012cf.-latinis
Les Nuits, © F. Latinis

http://www.botanique.be/nl/les-nuits

Al van kunnen smullen: Everybody Happy?! , de laatste voorstelling van Peter de Graef,
die al lang een sticker op zijn hoofd heeft kleven met ‘kwaliteit gegarandeerd’. Een verrassende, gelaagde, ontroerende voorstelling over de tragiek van prekende goeroes die levenslessen aanbieden aan anderen maar die met hun eigen leven soms geen blijf meer weten, over de liefde, over de verschillende invulling van geluk in het oosten en het westen, over anders kijken.

Helaas is de voorstelling al afgelopen, dus hoop ik met u op een herneming. Hier kan je alvast een interview met Peter de Graef uit De Morgen lezen over de voorstelling:

http://www.matzer.org/public/files/interview%20Everybody%20Happy%20De%20Morgen%20(c)%20Sofie%20Mulders.pdf

 

 

 

Geef een reactie

