Drie concerten in drie zinnen

Omdat mijn schoolwerk mijn sociaal leven en tijd om te bloggen genadeloos opslokt, strooi ik zuinig met woorden. Drie concerten in drie zinnen.

The Airborne Toxic Event (16/10, Depot)

Hef je glas rood op de nacht, dans in het donker en scheur je stembanden in een klein zaaltje in Leuven want The Airbourne Toxic Event trakteert op zijn cocktail van euforie en dramatiek, van orkestrale kwajongensrock. Liefde is mislukken en daarna een song schrijven over hoe het moest, ja. Liefde is opgaan in een klimaat om je lazarus te zuipen maar zonder één druppel gelukkig dronken de zaal verlaten.

Local Natives (31/10, AB)

Het vertrouwde cocongevoel van een kleine Ancienne Belgique en dan omhelsd en gewiegd worden door de hemelse klankkleuren van Local Natives: een mens kan slechtere dingen gepland hebben op een donderdagavond. Bedankt, mijn favoriete Amerikanen, voor de treffende zanglijnen, de intimiteit die fantastisch losbarst en de schoonheid tout court. Eén opmerking, meneren, maar jullie hebben nog veel tijd: zet de poriën van je muziek nog meer open, zorg nog voor net iets meer verrassing in plaats van dit (meer dan) aangenaam kabbelen.

Editors (2/10, Sportpaleis)

Oh liefste Tom Smith, waar is de tijd dat ik nog in uw ogen lag te verdrinken op de eerste rij in de AB, uw voor het grote publiek nog onbekende zinnen meelippend, uw snoezige epileptische bewegingen rechtstreeks op mijn netvlies? Ondanks dat ik deze keer meters van u en uw heren verwijderd was en ik jullie talloze keren zag, bliezen jullie me weer omver, en hoe. Ik kon mezelf pas bij elkaar rapen na deze avond die bol stond van de perfecte set, graaiend tussen jullie verschillende kleuren en albums (van industriële new wave tot gierende donkere rock tot blote intimiteit), met een energie en muzikaliteit die heel het Sportpaleis orgastisch maakte.

 

Geef een reactie

