Over 23 jaar zijn #gedichtendag

Er zei niemand hoe het was.
Dat volwassen zijn ook maar
doen is alsof,
dat bewegen soms
met schijnbewegingen gaat.

Alle dromen
waar ik jaren op broedde
zijn nog lang niet klaar
om uit te vliegen

en wanneer de dag er is
zullen ze er anders uitzien
dan ik dacht.

Mijn binnenste rijmt nog niet
met buiten
ik zoek en zoek en zoek
en loop tussendoor ook een beetje
verder te leven –

Zou het zich voltrekken
of moet ik er bovenop gaan zitten
of wachten op toeval in de hoek?

Gelukkig staat de zon
nog elke keer op,
heb ik stevige voetzolen

en brandt aan de horizon
het mogelijke.

(c) Maren Moreau

image[1]

 

Geef een reactie

